Наши новости
Категория 1

----------
----------
----------
----------
----------

Категория 2

----------
----------
----------
----------
----------

Категория 3

----------
----------
----------
----------
----------

Календарь
{calendar}
Популярные статьи
    {topnews}
Архив новостей
{archives}
Наш опрос
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 24
На webo4ka.ru вы найдете новейшие и лучшие шаблоны для ucoz, скрипты для ucoz, новейшие базы SEO и многое другое


Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник

Семінар для класних керівників «Єдиний організм: створення й розвиток колективу класу»

 Мета семінару: навчити класних керівників сформувати з окремих особистостей єдиний організм – колектив класу.

Завдання:

- визначити фактори, що впливають на спільну діяльність в колективі;

- проаналізувати типи морально-психологічного клімату класів;

- скласти рекомендації для класних керівників щодо формування класних колективів.

Обладнання: ватман, аркуші паперу, фломастери, маркери, мікрофон або м’яч, бейджи.

Час проведення: 1, 5 години.

Категорія учасників: класні керівники.

Хід семінару

Вступне слово. Доброго дня шановні колеги! Вітаю вас на нашому семінарі «Єдиний організм». Мета цього заходу - навчитись формувати з окремих особистостей єдиний організм – колектив класу. Ми спробуємо згадати як створюються й розвиваються колективи, що для цього потрібно та яким чином ми можемо впливати на його розвиток.

Але для початку давайте привітаємось.

Вітання «Взаємні презентації»– об’єднуємось в пари, за три хвилини намагайтесь дізнатись більше про свого партнера та презентуйте його

Дякую за презентації. Таким чином ми дізнались багато цікавого один про одного.

Для подальшої роботи нам потрібно виробити правила роботи.

Правила тренінгу

1.                 Працюй активно.

2.                 Працюй добровільно.

3.                 Працюй з інтересом.

4.                 Працюй з позитивом.

Може є якісь пропозиції щодо змін правил? Або хтось хоче щось додати?

Шановні колеги, будь ласка поділіться зі своїми очікуваннями від тренінгу.

Очікування зачитуються вголос.

Бесіда. Сьогодні ми з вами говоримо про єдиний організм – класний колектив. Скажіть будь ласка, а що таке колектив, що означає це слово? Як ви розумієте?

(Відповіді: група людей де переважають дружні стосунки, згуртованість, єдність в позиціях, підтримка, допомога тощо). Так колектив – це  сукупність людей, об'єднаних спільною діяльністю, спільними інтересами, метою, проектом. Групалюдей, зв'язаних спільною працеюв одній організації, установі, в нашому випадку класі.  В цьому понятті ключове слово – спільність. Тому я пропоную об’єднатись в 2 групи та визначити одній групі «Фактори, що формують спільну діяльність», а іншій групі «Фактори, що негативно впливають на формування спільної діяльності». В ході роботи груп визначте того, хто презентує вашу роботу.

Об’єднуємось в групи за допомогою кольорів: чорний – білий, тому, що будемо говорити про позитивні та негативні сторони однієї проблеми. Час виконання вправи 5 хвилин.

Сідайте в загальне коло разом з учасниками своїх груп. Презентація роботи груп. 

Інформаційне повідомлення. Тепер ви знаєте, що треба роботи для того щоб намагатись сформувати спільну діяльність в класах, а чого слід уникати. В кожному колективі існує свій морально-психологічний клімат. Він буває позитивний, негативний та нейтральний. Давайте разом охарактеризуємо кожен вид психологічного клімату.

(Відповіді: позитивний клімат, коли всі спілкуються, дружні стосунки, налагоджена спільна діяльність, висока довіра; негативний – коли всі сперечаються, виникають конфліктні ситуації, тиск на учасників колективу; нейтральний – коли кожен учасник сам по собі, байдужість і є ймовірність коливань в різні боки: або позитивну сторону, або негативну залежно від ситуації). Знову прийшов час об’єднатися в 3 групи.

Робота в групах. Завдання групам «Визначити тип психологічного клімату в класі». Об’єднаємось завдяки кольорам світлофора: червоний, жовтий, зелений. Час виконання 3 хвилини.

(Кожній групі роздаються картки з описаною ситуацією в класі).

Дякую. Сідаємо кожен біля своєї групи. Представник групи зачитує ситуацію та називає тип психологічного клімату.

Всі молодці, правильно визначили тип психологічного клімату класу. Тож давайте трішки порухаємось та зіграємо в гру «Молекули».

Гра-руханка. Давайте встанемо. Всі знають, що молекули складаються з атомів, які постійно рухаються – ви і будете атомами. Я буду називати певну кількість атомів в молекулах, а ви будете об’єднуватись. Тож починаємо рухатись! (молекула з двох атомів, чотирьох, трьох тощо).

Всім дякую. Така вправа, проведена в класному колективі зніме емоційну напругу, розвеселить, згуртує та  налаштує на спільну діяльність.

Сідайте в спільне коло та давайте разом складемо рекомендації  класним керівникам щодо формування класних колективів – єдиних організмів та створення позитивного психологічного клімату в класі. Назвіть кожен свою рекомендацію з власного досвіду, а я запишу на дошці.

Наприклад:

1.                 Проводити екскурсії, прогулянки, виїзди.

2.                 Святкувати дні народження, інших свят.

3.                 Залучати батьків до життя школи і класу.

4.                 Проводити тренінги на розвиток колективу.

5.                 Згладжувати та вирішувати конфлікти.

6.                 Проводити ігри на знайомство, розвиток спілкування.

7.                 Працювати разом над завданням класу.

8.                 Оформляти разом стінгазети, куточки.

9.                 Брати участь в змаганнях між паралелями.

10.             Брати участь класу в різних конкурсах, заходах.

11.             Вчити допомагати один одному.

12.             Помічати настрій один одного.

13.             Класному керівнику не виділяти окремих учнів.

14.             Радіти успіхам класу разом  з дітьми.

15.             Використовувати в роботі з дітьми рольові ігри, сценки.

16.             Учить бути відповідальним за групу, клас.

Бачите як швидко ми склали рекомендації і як ця інформація корисна для нас.

Вправа «Відкритий діалог». Тож давайте підведемо підсумок та визначимо чи справдились наші очікування під час тренінгу. Що було цікавим? В чому виникали труднощі?

Вправа виконується по черзі, передаючи м’яч або мікрофон.

Дозвольте в кінці заняття привести слова А. Шопенгауера «Окремо людина слабка, як покинутий Робінзон; лише в спільноті з іншими людьми він може зробити багато чого». Використовуйте в своїй роботі отримані знання і досвід, гуртуйте колективи, єдині організми та створюйте позитивні психологічні клімати.

Прошу вас залишити свої побажання щодо проведення заняття в книзі «Побажань та рекомендацій».

Дякую всім за співпрацю!

 

 

Голощапова Олена Вікторівна, практичний психолог, Костянтинівський ліцей із загальноосвітньою школою Донецької обл.

За матеріалами: Освіта.ua
Категорія: Я - класний керівник | Додав: svitlana (25.10.2012)
Переглядів: 560 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]