Подкатегория 1
Подкатегория 2
Подкатегория 3
Подкатегория 4
Подкатегория 5
Подкатегория 1
Подкатегория 2
Подкатегория 3
Подкатегория 4
Подкатегория 5
Подкатегория 1
Подкатегория 2
Подкатегория 3
Подкатегория 4
Подкатегория 5
Подкатегория 1
Подкатегория 2
Подкатегория 3
Подкатегория 4
Подкатегория 5
Подкатегория 1
Подкатегория 2
Подкатегория 3
Подкатегория 4
Подкатегория 5
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник |
Одним
з істотних недоліків традиційної виховної системи є те, що цілі
виховання задаються і визначаються зовнішніми чинниками, обставинами,
навіть муніципальними умовами, але ніяк не тим кого безпосередньо
виховують. Тому в даний час з особливою гостротою встає питання про
перегляд ефективності педагогічних технологій саме з точки зору
наявності в них елементів, орієнтуючих учнів на самостійну постановку
цілей виховання, що стає органічною складовою частиною освіти
підростаючого покоління.
Встановлено, що однією з причин відставання учнів є малорозвинене вміння визначати цілі і критично оцінювати результати своєї діяльності. Вирішити дану і багато інших проблем, пов'язаних з об'єктивною метою і оцінюванням результатів діяльності учня покликане використання технології збору і ведення портфоліо. Портфоліо (по-італійськи - «папка з документами») є формою аутентичного (дійсного, справжнього) оцінювання освітніх результатів по продукту, створеному учнями в ході учбової, творчої, соціальної і інших видів діяльності. Істотнє значення портфоліо додає планеруванню і оцінюванню учнями результатів власної діяльності. Традиційно
портфоліо є підбіркою, або колекцією робіт, метою якої є демонстрація
досягнень учня. Будучи по суті альтернативним способом оцінювання по
відношенню до традиційних форм, портфоліо дозволяє вирішити два основні
завдання:
• прослідити індивідуальний прогрес учня, досягнутий їм в процесі навчання, причому поза прямим порівнянням з досягненнями інших учнів; • оцінити його досягнення і доповнити (замінити) результати інших форм контролю. Портфоліо не лише є ефективною формою оцінювання але і допомагає вирішувати багато важливих педагогічних завдань, такі як:
• заохочення активності і самостійності учнів; • розвиток навиків діяльності рефлексії і оцінної (самооцінної) діяльності учнів; • створення додаткових передумов і можливостей для успішної соціалізації. Сама по
собі ідея створення портфоліо не така вже і нова. У дошкільних
установах тека з досягненнями дитяти за період знаходження в дитячому
саду вручається батькам на пам'ять на випускному святі. У тридцяті роки
минулого століття в О.С. Макаренка теж був подібного роду документ де
він відзначав всі вчинки і можливі витівки (як позитивні, так і
негативні) своїх вихованців. А Л.М. Толстой, навчаючи і виховуючи
сільських дітей в Ясній Поляні, вів графічне відстежування впливу сім'ї і
рівня стану на розвиток дітей.
Російська школа багата своєю історією і завжди активно включається в інноваційну діяльність. Вивчення теорії і ознайомлення з реальною практикою використання портфоліо як інструменту усвідомлення учнем власних освітніх цілей особистий інтерес до даної форми роботи і перші спроби введення портфоліо як одного з елементів виховної роботи з учнями привели до необхідності відповісти на два питання: чи потрібне портфоліо взагалі? А якщо потрібно, то кому і навіщо? Класному
керівникові. Адже саме він зобов'язаний відстежувати шляхи і етапи
становлення особистості вихованця, роблячи проміжні висновки про
розвиток дитини, його адаптацію до різних ситуацій і умов, будь то
навчання, спілкування у дворі, заняття в гуртку, відвідування театру,
взаємини в сім'ї і з товаришами.
Батькам
учнів. Адже кожному віку властиві свої проблеми, свої нюанси одвічного
конфлікт батьків та дітей. Батьки йдуть до класного керівника за
порадою, з проханням про допомогу. І коли він може послатися на
результати тестів з поясненнями психолога, на записи індивідуальних
бесід з учнями, на всілякі рейтингові показники, на графіки рівня
особистого зростання, таблиці взаємин в класному колективі, аналіз
участі учня в справах класу та школи, батьки починають серйозніше
замислюватися про причини нерозуміння власного дитяти, що виникають
деколи, про пошуки грамотного виходу з ситуацій, що склалися.
Учневі
(і особливо йому!). Хоча, на наш погляд не варто виставляти портфоліо
цілком на огляд що учнів, адже в кожній професії є своя «кухня», куди
стороннім вхід суворо заборонено. Портфоліо необхідне, коли виникає
потреба надання характеристики, наприклад, для переходу в інший учбовий
заклад або для вступу до вузу.
Портфоліо учня може складатися з 4 розділів: Слід зазначити, що портфоліо є не лише сучасною ефективною формою оцінювання діяльності і особистого зростання учнів. Але і допомагає вирішувати важливу педагогічну задачу: формувати вміння вчитися, ставить перед собою цілі, планувати і організовувати власну діяльність. | |
Переглядів: 625 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |